vrijdag 13 mei 2016

Soep van mango



Een fris en tongstrelend toetje


Waar we dit recept ooit vandaan hebben weet ik niet meer, maar wat ik wel weet is dat het een heerlijk frisse afsluiter is. Bijvoorbeeld na pittig eten, of op een warme dag.

Dit keer maakte ik het soepje voor na een kleine Indonesische rijsttafel. Lekker lang getafeld en totaal geen behoefte aan een dikke toet. Maar wel aan iets fris.
Er werd lovend over gesproken, dus ik wil hem ook jou niet onthouden!

Een keukenmachine is heel handig hierbij. Je hebt het nagerechtje dan binnen een kwartier op tafel. En het leuke is dat je veel kunt voorbereiden. Ik maak de soep bijvoorbeeld al eerder op de dag en zet deze afgedekt lekker koud weg. Hoef ik alleen de dot yoghurt/slagroom nog maar te maken na het eten.

Dit heb je nodig:

2 rijpe mango's
2 dl. geel vruchtensap, bijvoorbeeld ananassap
125 ml. slagroom
1 zakje vanillesuiker
ca. 75 gram Griekse yoghurt
1 limoen

Dit ga je doen:

Schil de mango's en snijd ze in stukjes.
Boen het limoentje, rasp de schil en pers de limoen uit.

Pureer in een keukenmachine de mangostukjes met de vruchtensappen tot soep.

Sla de slagroom stijf met de vanillesuiker en spatel de yoghurt en de limoenrasp erdoor.

Schenk de soep in borden of glazen en schep er een grote lepel limoenyoghurt op.
Wil je het minder rustiek, dan kun je je best doen op een mooie quenelle...

Geniet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten